Una misteriosa felicitació

posta

Un dia passejant per la platja, vaig notar com el vent em pentinava els cabells, me’ls acariciava i m’apartava un manyoc de la cara per posar-me’l darrere de la orella; i així, xiuxiuejar-me. Em va recordar una història que fa temps vaig viure.

Era començaments d’estiu, una tarda càlida amb una temperatura agradable que donava peu a sortir a passejar i a contemplar el paisatge tan bonic que es dibuixava amb la llum de la vesprada. Vaig sentir la necessitat d’anar a la platja a contemplar la posta de sol i veure el seu reflexa en l’aigua.

En arribar a l’alt i solitari penya-segat, vaig seure a la vora del precipici amb les cames sortint cap a fora i els braços cap endarrere recolzats al mur. I, mentre em captivava la meravellosa imatge del sol amagant-se darrere del mar, movia les cames lentament i, de tant en quant, inclinava el cap cap enrere i respirava profundament i amb els ulls tancats per sentir la màgia i puresa que emetia aquella imatge. Tant el ventre com el pit augmentaven de volum cada cop que respirava a fons, la nítida llum ataronjada del sol m’il·luminava el rostre conferint un aspecte innocent. No cal dir, doncs, que la situació acompanyada d’un aire dòcil que gronxava els meus llargs i ataronjats cabells, donava un aire de sensualitat a l’escena.

Al cap d’una estona d’estar allà gaudint del paisatge, vaig obrir els ulls i vaig veure que una figura m’estava contemplant de prop. Em vaig espantar tant que a l’incorporar-me ràpidament em vaig relliscar i, abans d’emetre cap crit, vaig notar que dos braços m’agafaven en l’aire i em portaven cap al terra. Realment pensava que m’havia mort i que estava acompanyada d’un àngel, li vaig veure les ales, o ¿m’ho vaig imaginar?. Quan em vaig despertar vaig veure que estava en braços d’algú, poc a poc vaig obrir els ulls i vaig veure que m’estava agafant un noi, el meu heroi; no vaig escoltar el que va dir però sí vaig notar la seva alegria al veure’m viva ja que em va abraçar molt i molt fort. Quan em vaig incorporar i vaig posar-me de peu em va tornar a abraçar i, besar; va ser un petó suau però afectuós; jo no sabia què estava passant i vaig tornar a seure i ell amb mi. Em va explicar que havia estat passejant per la muntanya i que quan em va veure es va sentir com entrar en un somni, com si fos un àngel; i, quan em va veure caure, va sortir corrents perquè no em volia perdre i, a més, se sentia culpable:

-“Si no m’hagués quedat contemplant-te, no hagués passat res d’això”- Em va dir.

Vam passar 5 anys i 3 mesos i encara estàvem més enamorats que mai, fins que un fatídic dia, em van trucar i em van donar la terrible notícia, t’havies mort, realment no vaig escoltar de què, simplement vaig notar que perdia les forces i que em flaquejaven les cames; vaig caure al terra i amb aquella notícia, al fons d’un pou del qual no podia sortir. Et necessitava i no et trobava, necessitava les teves carícies, res era igual; sense tu no podia viure i encara em costa.

Ara estic contemplant el mar amb llàgrimes que rellisquen pel meu rostre recordant  els seus ulls, el seu somriure, la seva boca, la manera que em besava i m’acariciava el coll, els cabells, els llavis… I, mentre contemplo el màgic moment de la posta de sol, el vent em retira les llàgrimes suament. Ploro de ràbia de no haver pogut estar més temps amb tu, de no haver-te assaborit més, de no haver-me mort amb tu. Tot i així, ara sé que no estic sola, que tot i la teva absència, et tinc al meu cap, al meu cor; i percebo la teva presència al meu costat. Sé que el vent és un missatger, un missatger de les teves paraules i, que ets tu qui em parla, qui em felicita pels 5 anys i 4 mesos que avui complim mentre em retires els cabells i em neteges les llàgrimes. Això em tranquil·litza perquè no sóc immortal i sé que m’estàs esperant per a tota l’eternitat.

Leave a Reply

